Finalizing the Optimal Ascension Scenario – Part I

Discussions in the PAT and with the Higher Realms prior to the Shift

www.stankovuniversallaw.com

Foreword

Georgi Stankov, January 19, 2019

After my latest publication I had some very extensive discussions with PAT members and we received some first hand information from the Higher Realms with an astounding precision and synchronicity that heralds the imminent ID shift and our ascension and appearance on the scene. This may happen shortly after the full blood moon, full eclipse portal opens and completes the final ascension cycle that began with the plasma portal one and a half years ago with the full solar eclipse on August 21st, 2017 (read also here).

I will follow our well established tradition of the PAT energy reports and will enclose some selected emails which I exchanged with PAT members while discussing the final details of the ascension scenario, which we now shape in a conscious and very powerful manner as the following documentation will reveal.

Read alsoThe New Age has arrived! – Fear is unreal, a figment of unreality

I begin with Daniela’s message which she received from her spiritual guides today. You can find my English translation below the original Italian text. In Part II of this energy report, I will present further discussions with other members of the PAT regarding the optimal ascension scenario leading to the awakening of the people after the full opening of the upcoming full moon eclipse portal on January 21st, 2019 will take place.

I urge all the PAT members to make their personal contributions to this crucial event as this is how we now effectively create the new reality on the earth. After all you are the most powerful and influential group of incarnated old souls and already ascended masters in physical bodies. Just as your energetic contribution to the impending planetary ascension is beyond any doubt due to your hard light work for many years, so will the final ascension shift be decisively shaped by your ideas forged in hard energetic experience with this difficult planet and recalcitrant population and based on a lot of personal sacrifice on behalf of humanity. Take this opportunity and raise your voice as the future leaders of ascended humanity. There are not many of you, and humanity needs each and every one of us.

 

Un suggerimento dalle mie guide spirituali per il miglior scenario di ascensione

Daniela Lupo, 19 gennaio, 2019

Caro Georgi, cara Carla,

questa mattina mentre eravamo in cucina per il nostro caffé quotidiano, abbiamo iniziato a parlare di quale sarebbe stato il miglior scenario per arrivare a toccare, finalmente, le menti e i cuori dell’umanità.

Stavamo commentando il messaggio di ieri degli Arturiani attraverso Daniel S. (e il giorno prima) e nella mia mente si presentavano molte domande e molti enigmi rispetto a come venire in contatto con l’umanità ascendente e come poterli aiutare ad implementare sia le notizie sulla storia della terra sia l’introduzione della Legge Universale.

Sono andata avanti a fare alcune cose in casa con queste domande sempre presenti e ho chiesto aiuto alle mie guide spirituali per avere un pò di chiarezza rispetto a quanto detto con Georgi.

All’improvviso mi è arrivata una visione e una chiara affermazione di come potevamo creare l’introduzione di tutte queste informazioni da un punto di vista della Coscienza di Unità.

In questi giorni ho spesso invocato l’aiuto della mia I AM Presence e nel mio campo energetico sono presenti il Maestro Saint Germain, Mother Mary, Kuan Yin e molti Arcangeli del Regno Arcangelico, quindi questo messaggio arriva dalla mia I AM Presence che ha ricevuto direttamente l’informazione dalle mie guide spirituali.

Il messaggio parla chiaramente di Unità e di evitare di andare nella separazione considerando solo un possibile scenario, bensì molti scenari paralleli si sono aperti davanti a me e  si svolgevano contemporaneamente.

Il suggerimento delle guide spirituali è di considerare lo svolgersi di queste rivelazioni come le fasi di elaborazione di un lutto, attraverso cui l’umanità deve passare al fine di entrare nell’accettazione e nella speranza e poter considerare il nuovo punto di vista della Legge Universale.

La Legge Universale non può essere introdotta senza che prima le persone vivano nella propria mente e nel proprio cuore una grande delusione  personale e disillusione a livello generale, solo allora perderanno completamente la fiducia nella vecchia matrix e nei suoi falsi governanti.

(Apro una piccola parentesi per definire la delusione e la disillusione: secondo il vocabolario della lingua italiana Treccani:  disillusione- Perdita di un’illusione e delle illusioni,disinganno: al contatto con la realtà la disillusione è inevitabile. Diversamente da delusione, che ha valore più soggettivo e indica il sentimento doloroso o comunque spiacevole di chi scopre a un tratto una realtà diversa dalle sue speranze o dalla sua aspettativa, la disillusione ha valore più oggettivo, indicando la cessazione anche non traumatica, della possibilità di illudersi.) 

Siccome è stato più facile per me avere la visione e ricevere questa conoscenza che metterla in parole per spiegarlo in modo chiaro mi servirò del modello di elaborazione del lutto.

Il modello di elaborazione del lutto si può applicare a qualsiasi evento della vita che costringa la persona ad affrontare un brusco cambiamento a livello personale.

Personalmente considero il modello di elaborazione del lutto introdotto nel 1969 dalla psichiatra svizzera Elisabeth Kùbler Ross, che parla di sette fasi di elaborazione del lutto.

Secondo la visione ed il messaggio delle mie guide ad ognuno di questi passi deve essere affiancata una risposta e una spiegazione già presente in ognuno dei tre libri scritti da Georgi Stankov :

Il Salto Evolutivo dell’Umanità,

Le leggi Cosmiche della Distruzione e della Costruzione e

La Gnosi come un’Esperienza Personale.

Così quando le persone inizieranno a ricevere questa incredibile quantità di informazioni passeranno, ognuno al proprio ritmo, attraverso queste fasi del lutto e avranno bisogno passo dopo passo del sostegno, delle spiegazioni e del nuovo punto di vista illuminato e superiore, che noi potremo dare loro in un frangente così delicato.

La prima fase è lo shock: le informazioni rilasciate saranno per molti terrificanti e spaventose. Questa è anche la fase della paura personale, che ha sempre vissuto nascosta dentro ogni persona e si  rivela in tutta la sua estensione. La persona è sopraffatta dagli accadimenti e perde ogni lucidità mentale soggettiva.

La seconda fase è la negazione: la persona si dice “Non posso crederci. Non sta succedendo davvero”. In questa fase la persona tende a negare l’accaduto. Il meccanismo di rifiuto ha la funzione di risparmiare alla persona una sofferenza oltre misura. C’è il desiderio di annullare tutto, di non voler sentire né credere né vedere i fatti che si stanno svolgendo intorno a lui/lei nel mondo.  

La terza fase è la rabbia: come hanno detto gli Arturiani in questo momento le persone proveranno un forte impeto verso l’aggressività e cercheranno, in un desiderio di ribellione,dei capri espiatori per sfogare il loro risentimento. La risposta potrebbe essere “Non è giusto, perchè accade tutto questo”. La rabbia per la perdita ed il cambiamento improvviso vissuta come ingiustizia. Questo sarà il momento più delicato per ogni persona secondo il loro grado di evoluzione, dove alcuni cercheranno aiuto e risposte e altri si chiuderanno e si ritireranno in se stessi cercando  di trovare i colpevoli all’esterno di sé.

La quarta fase è la negoziazione: è il momento della ricerca di spiegazioni e soluzioni, molto propizio per introdurre molte nuove informazioni dalla nuova Teoria della Legge Universale. In questa fase la persona inizia a prendere atto dell’irreversibilità della situazione e ad ipotizzare, tra momenti di sconforto e di speranza, modi e strategie per risolvere i problemi che gli si sono presentati davanti, valutando le risorse per nuovi progetti e le proprie capacità per affrontare il nuovo e l’ignoto. 

La quinta fase è la depressione: è una resa all’inevitabile in cui la persona passa attraverso differenti sensazioni di sconforto e tristezza, amplificando involontariamente il livello di sofferenza e sentendosi senza soluzioni e via d’uscita. La risposta potrebbe essere “La mia vita è un inferno, non c’è via d’uscita”. Questo è il momento più buio, è una catarsi dell’anima in cui la persona è paralizzata e si sente senza alcuna volontà. E’ il momento in cui ogni persona sta guardando nell’abisso della propria anima e ogni paura nascosta e negata viene a galla con violenza per essere affrontata e rilasciata. 

Leggi anche: La Gnosi come esperienza personale, catarsi dell’anima, pagina 58 – 64

La sesta fase è l’accettazione: Finalmente la persona emerge da questo stato di impotenza e si dice “E’ andata così, E’ ora di voltare pagina”. La persona è pronta dare un senso a tutto ciò che è successo, è pronta a considerare nuove visioni alternative della vita e, seppure ancora travagliata da sensazioni contrastanti di rabbia e depressione, è pronta a fare un passo avanti nella nuova vita insieme agli altri. 

Infine l’ultima e risolutiva fase è la speranza, la persona è ora pronta e aperta ad accettare le nuove soluzioni, le nuove visioni della vita, ad entrare e far propria la nuova filosofia di vita per sviluppare insieme agli altri, alle comunità emergenti, una visione gnostica della vita per il più alto bene personale e di tutti.

Questo è il momento che stiamo aspettando da tanto tempo e per cui siamo ancora qui su questa terra, per vedere con i nostri occhi lo svilupparsi di una società umana transgalattica e assistere alla nascita di una società umana illuminata, gnostica, pronta a vivere secondo la Coscienza d’Unità, nella piena consapevolezza di essere una società di esseri divini e sovrani, responsabili della propria vita e delle proprie creazioni, rispettosi e compassionevoli della propria vita e di ogni altra vita su questa  meravigliosa Terra Gaia.

Le mie guide non mi hanno indicato un tempo specifico  in cui questo finalmente sarà realizzato e naturalmente i passi che ho descritto sopra non avvengono in maniera così lineare.  Si possono svolgere anche tutti contemporaneamente, mentre la persona che vive questa difficoltà passa da una fase all’altra senza neanche accorgersi delle varie fasi, ma vivendo in uno stato di confusione iniziale e poi emergendo da questo dolore con ritrovata speranza.

Questo messaggio è piuttosto un’indicazione o,  se vuoi, un suggerimento, di come potrebbe essere introdotta la Legge Universale che traghetterà questa umanità ascendente verso l’Età dell’Oro.

Per concludere il messaggio dà un importante informazione: ad ogni passo corrisponde l’introduzione di alcune informazioni riguardanti la nuova teoria della Legge Universale. Il come e il quando ci sarà indicato dalle nostre guide spirituali , dai nostri Se Divini  e dai nostri fratelli Arturiani, Andromedani, Agartiani etc.  e soprattutto dalla nostra saggezza interiore, che mano mano sarà arricchita e ampliata durante gli incontri con i nostri fratelli ET che, come oggi nel messaggio di Daniel S. , sono pronti ad organizzare molti incontri nello stato di sogno con noi e altri che hanno voglia di lavorare come un gruppo unito.

Benedizioni a tutti

con Amore e Luce

Daniela

English translation

A Suggestion From My Spiritual Guides For the Best Ascension Scenario

Daniela Lupo, January 19, 2019

Dear Georgi, dear Carla,

This morning while we were in the kitchen for our daily coffee, we started talking about what would be the best scenario to reach finally the minds and hearts of humanity.

We were commenting on the Arcturian message from yesterday (and the day before) given through Daniel S. and in my mind there were many questions and enigmas about how to come into contact with the ascending humanity and how to help them implement both the true news on the history of the earth and the introduction of the Universal Law.

I went on to do some homework with these questions always present in my mind and I asked my spiritual guides for help me acquire some clarity with regard to what was discussed with Georgi.

Suddenly I received a vision and a clear confirmation of how we could create the introduction of all this information from the point of view of Unity Consciousness.

In these days I have often invoked the help of my I AM Presence and in my energy field are present Master Saint Germain, Mother Mary, Kuan Yin and many Archangels from the Archangel Kingdom, so that this message comes from my I AM Presence that received the information directly from my spiritual guides.

The message speaks clearly of Unity and in order to avoid drifting into separation, to consider not only one possible scenario, but many parallel scenarios that opened before me and take place at the same time.

The suggestion of my spiritual guides is to consider the unfolding of the upcoming revelations as stages of grieving, through which humanity must pass in order to enter acceptance and hope and be able to consider the new point of view of the Universal Law .

The Universal Law cannot be introduced unless the people experience first in their own mind and heart a great personal disappointment and disillusionment at the general level, only then they will completely lose confidence in the old matrix and its false rulers.

(I open here a parenthesis to define disappointment and disillusionment: according to the Italian language vocabulary Treccani: disillusionmentLoss of an illusion and illusions, stripped of illusions = disinganno: in contact with reality, disillusionment is inevitable. Unlike disappointment, which has a more subjective value and indicates the painful or otherwise unpleasant feeling of one who suddenly discovers a reality different from his hopes or his expectation, disillusionment has a more objective value, indicating the non-traumatic cessation of the possibility to delude oneself.)

Since it was easier for me to have the vision and receive this knowledge than to put it into words, in order to explain it clearly, I will use the model of mourning (bereavement).

The model of mourning can be applied to any event in life that forces the person to face a sudden change on a personal level.

Here I consider the model of mourning introduced in 1969 by the Swiss psychiatrist Elisabeth Kùbler Ross, who speaks of seven stages of mourning.

According to the vision and the message of my guides, each of these steps must be accompanied by an answer and an explanation already present in each of the three books written by Georgi Stankov:

The Evolutionary Leap of Mankind

The Cosmic Laws of Destruction and Construction and

Gnosis as a Personal Experience.

Hence, when people start receiving this incredible amount of information, they will go, each at their own pace, through these phases of mourning and will need step by step support, explanations and the new enlightened and superior point of view that we can give them in such a delicate situation.

The first phase is the shock: the information released will be for many terrifying and frightening. This is also the phase of personal fear, which has always lived hidden within each person and is revealed in all its magnitude. The person is overwhelmed by the events and loses any subjective mental lucidity.

The second phase is denial: the person says, “I can not believe it, it’s not really happening.” In this phase, the person tends to deny what is happening. The mechanism of rejection has the function of saving the person from suffering beyond measure. There is a desire to cancel everything, to not want to hear or believe or see the facts that are happening around him / her in the world.

The third phase is rage: as the Arcturians have said, at that moment (of revelations) the people will feel a strong impetus towards aggression and will try, in a desire for rebellion, to look out for scapegoats in order to vent their resentment. The answer could be: “It’s not right that all this happens to me“. Anger over loss and sudden change is experienced as injustice. This will be the most precarious moment for each person according to their degree of evolution, where some will seek help and answers and others will close and withdraw into themselves trying to find the culprits outside of themselves.

The fourth phase is negotiation: it is the moment of search for explanations and solutions, a very favorable phase to introduce many to new information coming from the new Theory and Gnosis of the Universal Law. In this phase, the person begins to take note of the irreversibility of the situation and to hypothesize, between moments of discouragement and hope, ways and strategies to resolve the problems presented to him, evaluating the resources for new projects and one’s own abilities to face the new and the unknown.

The fifth phase is depression: it is a surrender to the inevitable in which the person goes through different feelings of despondency and sadness, involuntarily amplifying the level of suffering and feeling without solutions and ways out. The response could be: “My life is hell, there’s no way out“. This is the darkest moment, it is the catharsis of the soul, in which the person is paralyzed and feels without any will. It is the moment when every person is looking into the abyss of his own soul and every hidden and denied fear comes up violently to be faced and released.

Read also: Gnosis as a Personal Experience, soul catharsis, page 80 – 88.

The sixth phase is acceptance: Finally the person emerges from this state of impotence and says: “It happened like this, it’s time to turn the page“. The person is ready to make sense of all that has happened, he is ready to consider new alternative visions of life and, even if still troubled by conflicting feelings of anger and depression, is ready to take a step forward in new life with others.

Finally, the last and decisive phase is hope, the person is now ready and open to accept new solutions, new visions of life, to enter and embrace the new philosophy of life, to develop together with others emerging communities, a gnostic vision of life for the highest personal good of all.

This is the moment that we have been waiting for so long and for which we are still here on this earth, to see with our own eyes the development of a transgalactic human civlisation and witness the birth of an enlightened, gnostic human society, ready to live according to the Consciousness of Unity, in the full awareness of being a society of divine beings and sovereigns, responsible for their lives and their own creations, respectful and compassionate of their life and every other life on this marvelous Terra Gaia.

My guides have not indicated to me a specific time in which this will finally be realized and naturally the steps I have described above do not happen in such a linear fashion. They all can also play out at the same time, while the person experiencing this difficulty moves from one phase to another without even noticing the various phases, but living in a state of initial confusion and then emerging from this pain with a renewed hope.

This message is rather an indication or, if you want, a suggestion, of how the Universal Law could be introduced that will carry forward this ascending humanity to the Golden Age.

To conclude, the message gives important information: each step corresponds to the introduction of some specific information concerning the new theory of the Universal Law. How and when, will be indicated by our spiritual guides, our Divine Selves and our brothers Arcturians, Andromedans, Agarthans etc. and above all, guided by our inner wisdom, which will be enriched and expanded during the meetings with our ET brothers who, like today in the message of Daniel S., are ready to organize many meetings in the dream state with us and others who want to work as a united group.

Blessings to all

with Love and Light

Daniela

This entry was posted in Ascension. Bookmark the permalink.

Comments are closed.